דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם להישקל כל יום? 

מאת    [ 31/07/2010 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 3944 פעמים ]

 

בין המשקל וביני לא ההייתה אהבה גדולה במשך תקופת חיים ארוכה, הוא תמיד הראה לי מספרים מפחידים שגרמו לי למפחי נפש חוזרים ונשנים. מאז שרזיתי אינני נשקלת, אבל, היום אני פחות מוטרדת, כיוון שרזיתי, ולא בוער לי לעלות עליו שוב, אני יכולה להרגיש לבד אם עליתי במשקל או לא.  מכנסיים צמודים, בטן נפוחה, חולצה שהתכווצה, או שאני קצת תפחתי.

אבל, אם להיות כנה, אני עדיין חוששת מלראות את חוגת המשקל במקום שלא הייתי רוצה שתהיה.

בעברי, הייתי עולה על המשקל, עוד לפני שבכלל חשבתי על דיאטה מהירה, כנראה בשביל לענות את עצמי ולהזכיר לי שאני עדיין גדולת מימדים, או שאולי אני טועה והורדתי משהו, ולא משנה כמה, אבל, לרוב, המשקל צדק ואני חייתי באשליות.

בכל פעם שהתחלתי בתהליך של ירידה במשקל, הייתי מחכה לעלות עליו, כמובן ששמחתי מאד כאשר הייתי רואה תוצאה חיובית כמו, פחות 500 גרם משלשום, או אפילו פחות 200 גרם מאתמול, אך, היה קשה יותר שלא לראות תוצאות ודריכה במקום, זה גרם לי לרוץ למקרר ולאכול, טוב - שכנעתי את עצמי - אם לא ירדת מוטב שתאכלי, מה זה כבר משנה?

הייתי נשקלת כל יום, כאשר הייתי מבצעת אחר תפריט דיאטה לדיאטה מהירה, וכל יום הייתי מתוסכלת מחדש, פעם חשבתי לתומי, שאם אני עושה דיאטה ודאי שתהיינה תוצאות, הרי לא אכלתי היום כלום, ואתמול לא ממש חטאתי, אז איך אני לא יורדת? היום, אתמול, מחר?

טוב, אז אולי אם אשקל בלילה? סוף יום, בטוח שהחוגה תראה לי תוצאה טובה, אך, שוב כלום, נהפוך הוא, לפעמים בלילה המשקל הראה לי שעליתי, אבוי, מה יהיה עליי?

התברר לי, שכאשר נשקלים בבוקר ובערב, אילו שתי תוצאות שונות, גם אם אני באמצעה של הרזיה מהירה, בבוקר, בדרך כלל, המשקל מראה תוצאה נמוכה מאשר בלילה, די הגיוני, אם חושבים על זה, כשאנו ישנים הקיבה ממשיכה לעבוד, אמנם בכוחות מואטים יותר, אך היא מעבדת ומעכלת את שאכלנו, ולכן, בבוקר המשקל יראה לנו שנשארנו על אותו משקל או אפילו ירדנו מעט, בערב, מן הסתם, לאחר שאכלנו ושתינו המשקל יראה שאולי אף עלינו או נשארנו באותו המשקל.

ואז התחלתי בדיאטה המהירה שלי, האחרונה שהצליחה בגדול, אבל, החלטתי לשנות הרגלים, להישקל פעם בשבוע, לא משנה מתי, יום ראשון או שבת, ולא בלילה, וזה באמת עבד, התוצאות הראו ירידה וגם לא סבלתי ממפחי נפש ותיסכולים.

כמה פעמים ויתרתי, הפסקתי וחזרתי לאכול, כאשר ראיתי שכאשר אני נשקלת מדי יום אין תוצאות משכנעות, אז בשביל מה לי להמשיך? - התעצבתי.

פעם בשבוע בהחלט עוזרת מנטאלית, זה גורם לנו להתרגש לקראת יום השקילה, לא להתעסק במשקל יותר מדי אלא להתרכז במטרה, ובסוף השבוע תצפה לנו  הפתעה, השקילה שמראה תוצאה חיובית, ואם עומדים בדיאטה, אזי יש תוצאות, וזה מה שבעצם הכי חשוב כשאנו במירוץ המתמשך אחר גוף רזה יותר.

 

הכותבת היא סיגל דביר, מנהלת בלוג מצליח על שמנה לשעבר אשר מספרת את סיפורה האישי כשמנה, משתפת את רגשותיה, תחושותיה וכאביה כבחורה עבת בשר ובנוסף מחלקת עצות אישיות להצלחה.www.sigald.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב